O tri stepena u razvoju učenika

Ponekad čovek želi da postavi Učitelju mnoga pitanja. Šta ovo pokazuje u odnosu na njegovu duhovnu pripremljenost?

U sufizmu postoje tri stadijuma u razvoju učenika.  Na prvom stadijumu, Učitelj učenika privlači sebi. To je stadijum kamena. Učenik je obavijen dubokim neznanjem i nema nikakav osećaj za duhovne vrednosti. Na stadijumu kamena, on ne može da spozna Učitelja i inicijativa je potpuno na Učitelju.

Drugi stadijum razvoja se naziva stadijum crva. Baš kao što je crv zaokupljen svakavim kretnjama i radnjama, tako je i um učenika aktivan u svakavim sumnjama i ispitivanjima. Na ovom stadijumu, učenik Učitelju postavlja mnogo pitanja. Na stadijumu crva postoji stalno kretanje misli.

Treći stadijum razvoja se naziva stadijum psa. Na ovom stadijumu um nema nikakvih pitanja. Učenik je u stanju vere. Baš kao što pas prati svog gospodara, bez sporenja ili sumnje, učenik ima čvrstu veru u Učitelja i nepogrešivo sledi njegova uputstva. Na ovom stadijumu zapitkivanje se okončava. Kada duhovni napredak još nije počeo, kao i kada je na vrhuncu, nema zapitkivanja Učitelja.

Meher Babin Žurnal : Vol. I, Br. 8, jun 1939., str. 62.

  1. Нема коментара.
  1. No trackbacks yet.

Постави коментар