Sedmoro dece Sarvasve i Vaikunt
Svake pojedinačne kapi dolaženje u kreaciju
nalik je buđenju iz dubokog besanog spavanja;
ustvari prolaženje kroz kreaciju je identično
s procesom buđenja.
U besanom spavanju ljudsko biće
je u tom originalnom Ononostran-Onkraj Boga stanju (Okeanu).
Pri buđenju, ljudska svest prolazi kroz
mentalni i suptilni svet;
no iako ova dva sveta egzistiraju za svest
ne bivaju doživljeni kad je obična ličnost budna.
Nakon 8.400.000 životnih vekova u ljudskoj gruboj svesti
Đivatma se ponovo budi, no ovog puta
svi stupnjevi do Onkraja bivaju prođeni svesno.
Ovi stupnjevi su Involucija, a Đivatma doživljava
suptilni svet – Šurjaloku,
potom mentalni svet – Šivaloku i Bramaloku,
pa zatim Onkraj – Vidnyan.
Prvo putovanje silaženjem iz Onostrano-Onkraj stanja
u kreaciju kroz mentalni i suptilni svet
prođeno je bez razvijenog mentalnog i suptilnog tela;
te stoga ne može biti doživljeno svesno.
Ali putovanje nazad, uzdizanje, je prođeno
s potpuno razvijenim grubim, suptilnim i mentalnim telom
pa je stoga svesno doživljeno (involucija).
Ovaj ciklus stvaranja kreacije kap po kap
iz originalnog Onostran-Onkraj stanja
kroz kreaciju i opet nazad u Onkraj stanje
iskušava svaka utelovljena duša.
Kreacija-svest ima sedam glavnih stupnjeva kroz koje
utelovljena duša (Đivatma) prolazi.
Sedmoro dece Sve-Prožimajućeg Kralja Sarvasve
i Kraljice Vaikunt su ti stupnjevi.
Svako i sve što izranja u kreaciju
proizašlo je van iz Beskonačne NeSvesti i Ničega,
kao što je i Prva Kap (Adam) proizašla[1]
van iz Beskonačne NeSvesti (Eden sa Evom)
u iluziju da bi povratio Raj – Realnost.
Prvo Vaikuntino (Evino) dete je prvi stadijum kreacije,
Bramand, Klica Univerzuma.
Bramand je mentalni svet od dva nivoa
klica[2] koje se od vatre preobražava u svetlost
(originalna svetlost, Nur, od originalne vatre,Tejđ)
I u potpunosti je ne-svesno prođen dušom.
(Bramand takođe znači jaje Boga)
ova klica je prvo jaje koje je izlegla Majka Koka.
Svaka od kapi (pile) dolazeći van iz OM Tačke
ostaje u mentalnom svetu kao beskonačno mali zametak
tokom 700.000 godina
iako nema nikakav svesni doživljaj istog.
Ako kap zbilja svesno doživi mentalni svet
tokom ulaženja u kreaciju, postaje arhanđeo.
A 700.000 godina je prvi stadijum
razvoja mentalnog tela (uma)
mada je to u zametku forme u kap-duši.
Medijum individualne svesti za doživljaj
sveukupne kreacije su sanskare (impresije)
koje tvore mentalno, suptilno i grubo telo.
Đivatma ima samo nekoliko sanskara na prvom stadijum
stoga što ima nerazvijeno mentalno telo (um)
i ne može doživeti svest o mentalnom svetu.
Drugo dete je drugi stadijum kreacije – Pran.
Drugi stadijum stvaranja kreacije[3] je senka prvog;
suptilni svet je senka mentalnog sveta
(kap se širi, jaje puca).
Kroz suptilni svet kap-duša
opet prolazi ne-svesno tokom narednih 700.000 godina.
U suptilnom svetu se nalaze četiri nivoa[4] čiste energije
koji se sastoje od 276 formi gasa što je identično beskonačnoj energiji, Pranu;
ovih 276 formi gasa su senke originalne vatre, Tejđ.
Ali iznova, ni četiri nivoa niti 276 gasova
kap-duša ne doživi svesno pri ulaženju u kreaciju.
(Ako kap doživi suptilni svet svesno
pri ulaženju u kreaciju, postaje anđeo, deva, vila, huri[5]
i ostaje trajno[6] u nebesima trećeg nivoa).
Nakon 700.000 godina u stadijumu Prana,
Đivatma na putu u evoluciju[7] prolazi kroz
senku Prana, treći stadijum – Čaja.
Čaja znači senka;
kap-duša prolazi kroz senku, Čaju
tokom 700.000 godina, ali opet ne-svesno.
Čaja budući da je senka suptilne energije,
je astralna energija, a van iz „nje“ dolazi gruba energija.
Van iz ove senke, Čaje, manifestuje se forma, Kaja,
i sa formom dolazi i gruba svest.
Kaja, gruba forma, je četvrto dete i četvrti stadijum
gde svest počinje da evoluira
pri izlaženju van iz senke, Čaje;
Kaja je senka senke.[8]
Unutar Kajine senke je sadržan grubi svet,
milioni univerzuma u sedam stadijuma evolucije;
kamen i metal, vegetacija, insekt, crv, riba, ptica, životinja i čoveka.
Gruba svest počinje da evoluira u Univerzumu
kako se sanskare (impresije) produbljuju i umnožavaju
u nemerljivom broju, deset miliona po sekundi.
Grubo, suptilno i mentalno telo se razvijaju kroz sedam stadijuma
forme (Kaja) sve dok ova tri tela ne budu u potpunosti razvijena
u ljudskom biću; u ljudskoj formi se evolucija završava.
Senka senke, Kaja, predstavlja Grubu Maju u kojoj
Originalno Majinih sedam moći uzimaju grubo ispoljenje u formi.
Nakon 700.000 godina, peto dete, Maja,
je istupilo van a što je peti stadijum stvaranja.
Peti stadijum je Suptilna Maja (moć Maje)
i može se nazvati i Finija Maja jer su sedam moći
u finijoj formi (suptilno ispoljenje – Ridi Sidi)[9]
U stadijumu Suptilne Maje, Đivatma se vraća unazad kroz
suptilni svet i doživljava četiri nivoa moći –
ali ovog puta svesno tokom 700.000 godina.
Celim tokom putovanja u suptilnom svetu
grubo ljudsko telo biva očuvano Đivatmom,
iako je ne-svesna ovog tela bivajući suptilno svesna.
Gruba svest je zamenjena suptilnom svešću,
a suptilni svet Maje doživljen je
kroz potpuno razvijeno suptilno telo.
U Vedanti je najsvetija planina Himalaja Kailaš;
u stvari to je ukazivanje na šesto dete
Sarvasve i Vaikunt.
Kailaš je rođen nakon 700.000 godina
pošto mentalni svet bejaše prođen Đivatmom,
no ovoga puta mentalni nivoi misli (svetlosti)
i osećanja (vatre) behu doživljavani svesno.
Kailaš je najviši stadijum involucije kao mentalnih nivoa.
Šivaloke (čista misao) i Bramaloke (čisto osećanje)
su doživljeni kroz najuzvišeniji medij,
u potpunosti razvijeno mentalno telo, um po „sebi„.[10]
Tokom 700.000 godina u mentalnom svetu
Đivatma zadržava grubo i suptilno telo
pri dosezanju najvišeg stanja kreacije,
Kailaša, čistog uma.
Nakon 700.000 godina sedmo dete Mukti
je rođeno i sedmi stadijum kreacije je dosegnut,
ovoga puta to jeste rastvaranje kreacija-svesti.
Đivatma ostvaruje Mukti,
slobodu od svih budućih rađanja i umiranja.
Nakon što je Mukti rođen Sve-Znajući Sarvanja
kroz Sve-Prožimajućeg Sarvasva realizuje da je On stvarno
Sve-Znajuća Beskonačna Svesnost
i jedno sa Svojom Senkom (Majom).
Tako Sve-Znajući Sarvasva
apsorbovaše Kraljicu Vaikunt kao što je i obećao;
Beskonačna Svesnost konzumira Beskonačnu NeSvesnost
i Ništa.
Ignorantnost je apsorbovana u Znanju
kada Beskonačna Svesnost postane svesna „Svog“ Realnog Sopstva;[11]
Sve-Prožimajući, Sve-Znajući i Ništa
su iznova jedno – u Onkraju.
Vaikuntina želja da rodi dete
je isto što i originalna želja Hira,
prva sanskara Lahara,
želja da spozna, da začne.
Sarvanjino savetovanje Vaikunt da koristi svoje moći zavođenja
je isto što i zmijino ubeđivanje Eve da iskuša Adama.
Eva mora ubrati voćku s drveta znanja
i ponuditi je Adamu
kao što i Vaikunt mora zavesti Sarvasvu zarad deteta koje želi.
A zmija u Vrtu Edenskom je isto
što i komešanje nekontrolisane želje unutar Vaikuntinih grudi
koju Sarvanja stvori unutar nje.
(komešanje Hira u Okeanu Onostranosti-Onkraja).
Zmija ili želja za detetom
i jedno i drugo stvaraju iluziju koja opstaje (kao ništavnost)
između Beskonačne NeSvesnosti i Beskonačne Svesnosti.
A kreacija dolazi van iz Beskonačne NeSvesnosti
i izranja u formu van iz Ničega[12]
s isključivom svrhom da Beskonačna Svesnost spozna „Jastvo“
kao Beskonačnu Svesnost kroz medij
Beskonačne NeSvesnosti.
Dakle, Sarvanja prihvativši Vaikuntinu želju savetovao ju je
da bi On kroz Sarvasvu mogao da spozna Jastvo
kao Sve-Znajuće a jednom kada je dosegao sve znanje
apsorbovao je ništavnost Vaikunt unutar Sebe.
Budući da su se Sarvanja (Beskonačna Svesnost)
i Vaikunt (Ništa) susreli,
Sarvasva (Beskonačna NeSvesnost)
i Vaikunt (Ništa sa sedam moći)
se združiše i stvoriše sedmoro dece
da bi Beskonačna Svesnost (Sarvanja)
mogao spoznati „Jastvo“ kakvo „TO“ JESTE.[13]
Vaikuntina poseta Sarvanji reprezentuje iskon,
iskon rađanja krecije.
Vaikunt je imala hir, želela je dete;
njen poriv reprezentuje Originalni Poriv, Hir, „Ko Sam Ja?“
Taj poriv mora biti ispoljen;
stoga su rođena deca iz želje – iz hira;
U kraju, Sarvanjinim apsorbovanjem Vaikunt,
beše realizovano da je sveukupna kreacija nakon svega ništa.
[1] emerge – izronila-iz-jednote, pojavila se na videlo, isplovila, izašla, izbila na površinu, (pro)isteći
[2] seed – klica = seme = zametak = zrno, proklijati, rod, zrno, potomstvo ali i sejati
[3] creating creation – kreiranja kreacije, tvorenja tvorevine,
[4] plane – plan, nivo, ravan, ploha, stupanj
[5] biće sačinjeno isključivo od vatre
[6] stationary – trajno, nepokretno, nepomično, stacionarno, stalno, trajno
[7] on its way into evolution – na svomje putu ulaska u evoluciju
[8] the shadow of shadow
[9] fine (fina) – latentna i nemastefovana u nemanifestovanom stanju
Fine – poslednji stepen konačnosti (finitude) ili ’nulta-tačka’ manifestacioje, koja je ekvivalentna latentnosti. Kada je univerzum projektovan van iz svoga finog stanja, „On“(to) postaje prvo suptilni (mentalni-pa-suptilni) i potom grubi univerzum.
Kada Beskonačna Inteligencija počne da misli, Ona kreira (proizvodi (produces), manifestuje) univerzum – koji je pre ovoga postojao kao fina imaginacija – u suptilnoj (i mentalnoj) i gruboj formi. Kada Beskonačna Inteligencija misli lažno (falsely), „On“ realizje Svoju suptilnu(mentalnu) i grubu imaginaciju koja je Njegovo mislenje manifestovalo.Ova realizacija imaginacije (univerzuma) konstituiše svesno stanje. Kada Beskonačna Inteligencija misli stvarno (realy), Ona realizuje (ili misli) Sebe.
[10] mind itself – um sami (obično) no to jeste um „svoga sobstva“ (sebstva) odnosno „nižeg sopstva“ (nefsa u sufizmu). Da podsetimo, imamo budi (inteligencija, atma, duh, svest, sopstvo, razum) iz koga nastaje ahamkara (ja-faktor) iz koga nastaje manas (mentalno telo ili sedište uma – iz koga nastaju suptilni i grubi elementi) – svi zajedno sačinjavaju anthakaranu (unutraćnji organ) odnosno ćitu (znanje, svest)
[11] Its Real Self – ovde, u stvari je isto što i Itself (sebe, po sebi, samo, sebstvo) ili Its Self, s tim što je ovde naglašeno da se radi o Svome/Njegovom Realnom Sopstvu (koje se doživljava po Realizaciji) a zašto je ovde dodato Njegovo (misli se na Boga) to je stoga jer postoji samo jedno Sopstvo/Duša/Atma/Svest (Atma je u Paramatmi i jeste Paramatma – Nad/Vrhunska Duša/Bog)
[12] and emerges into form out of the Nothing – i izranja-iz-jednote (izlazi na videlo, proističe) (unutar) u formu van iz (usled) Ničega
[13] IT IS – TO JESTE, TO (ili kada je pisano kao ON, Ona, Ono – uvek se odnosi na To, nema roda) je uvek u stvari Braman. Uporediti i pročitati o čuvenoj vedskoj izreci „tat tvam asi“ (ti to jesi) – jedna od „velikih izreka“ (maha-vakya) vedantinske filozofije, koja izražava panteistički identitet bivstva svakog individualnog bića ili parcijalne egzistencije sa samosvojstvom (atman) univerzalnog bitka (brahman). Izreka potiče iz „Chandgoya-upanišade“ (VI, 8 – 16), gde se na različitim primerima iz prirode (čovek, životinja, biljka, mineral, Ijudska svest) ilustrira pouka: „Ono što je sićušna jezgra, to je svojstvo svega ovoga. To je bivstvo to je atman, to si ti, Švetaketo!“ – Šopenhauer naziva ovu spoznaju „plodom najviše nauke i najviše Ijudske mudrosti“, a gornju izreku prenosi iz najstarijeg prevoda upanišada po prvi put u evropsku filozofiju ovim rečima: „Pred okom učenika prolazi niz bića, živih i neživih, a za svako se od njih izgovara nepromenljiva izreka, koja se zbog toga naziva formulom, maha-vakya… „Tat tvam asi“, što znači: „To si ti“.“.