Iskon Kreacije i razvoj Svesti
Zbog pokretanja (pobuđenosti) u Okeanu Ničega
kreacija poče iz OM Tačke
i nebrojane kapi počehu dolaziti van kao Ništa.
Sve ovo zbilo se u Onostrano-Onkraja Okeanu
u kome su sadržani Okean Svega i Ničega.
Onostrano-Onkraja Okean je Beskonačan i Nedeljiv
i nema ničega onostran ili izvan „Njega“ –
ali su odeljci[2] Svega i Ničega, iako iluzorni,
suštinski za shvatanje Iskona.
Bog je Nedeljiv, Beskonačan i Bezgraničen.
Ništa (ne) egzistira sem Njega.[3]
Bog je Večan i Nepromenljiv
te se ništa nikada ne dešava.
Sva putovanja, sve pustolovine, sva dešavanja samo su snovi,
jer ništa se nikada (nije) desilo –
ništa se (ne) dešava sada i ništa se neće ikada desiti[4]
JEDINO BOG JESTE.[5]
Ovo BOG JESTE stanje je Njegovo neprestano i večito stanje.
Ali taj isti Bog, da bi stekao svesnost
iz Svog stanja ne-svesnosti u Onostranosti–Onkraja
mora proši kroz evolutivno i involutivno putovanje
i doživeti različita stanja svesti.
Da bi se pojmilo značenje ovih različitih stanja svesti
(p)odele su neophodne, no one su samo u carstvu iluzije.
Putovanje Prve Duše
beše putovanje s četrnaest avantura kroz Iluziju,
među-razdoblje[6] između Beskonačne Svesnosti
i Beskonačne NeSvesnosti.
Svako od četrnaest stanja evolucije i involucije
reprezentuje razvoj svesti u Iluziji,
među-razdoblje između ne-svesnog i svesnog stanja Boga.
U početku Duša nije imala ni grubu formu,
suptilnu formu, niti mentalnu formu,
jer samo grube, suptilne i mentalne sanskare
podaruju rođenje grubom, suptilnom i mentalnom telu
a zbog ova tri tela
grubi, suptilni i mentalni univerzumi egzistiraju.
A Prva Misao „KO SAM JA?“ stvorila je Prvu Sanskaru
i da bi pronašla odgovor na ovo Prvo Pitanje
kap-duša sakupila je bezbrojne sanskare.
Prirođeno je sanskarama da pro-uzrokuju misli i želja
koje pro-uzrokuju kretanja (akcije)
a kretanja pro-uzrokuju[7] druge impresije.
Zbog ovih međuzavisnih reakcija
sve u kreaciji se razotkriva i sakriva.
Stoga u iskonu Prva Duša
nije imala svest o gruboj, suptilnoj i mentalnoj formi
niti je imala svest čak ni o „SvomeSopstvu“.
Usled razdiruće pobuđenosti u Okeanu
sile Hira (znatiželje Pileta)
Prva Duša je stekla[8] nebrojane konačne sanskare.
Shodno tome, a usled ovih sanskara,
Duša „Se“ smatrala odvojenom od „Jastva“ (Boga).[9]
Ova odeljenost je bila samo imaginarna.
I kap nije nikada odeljena od Okeana,
a ovo odeljenost „jastva“[10] je imaginacija.
Imaginacija stvara sanskare,
te impresije odeljenosti koje uzrokuju deljenje,
a sanskare pak stvaraju pokretanja
koja stvaraju mentalna, suptilna i gruba tela.
Ova mentalna, suptilna i gruba tela zauzvrat podržavaju imaginaciju,
pa uzeto sve skupa, točak imaginacije nastavlja s okretanjem,
delujući kao medij za totalni razvoj
i potpunu evoluciju i involuciju svesti
od atoma do kamena, pa do čoveka, te u energiju pa potom u um.
[1] Beginning of Creation – Nastanak Kreiranja/Tvorevine (Iskon Kreacije)
[2] the devisions of …odeljci, odseci, divizije, odeljenja
[3] Nothing exists besides Him – prvo „da uz/pored Njega Ništa ne egzistira“ i drugi „uz/pored//osim Njega postoji Ništa“
[4] for nothing has ever happened, nothing happens now, and nothing will ever happen – doslovno – jer ništa se uvek događalo (ništa je jedino ono što se uvek događa/odigrava; sva dešavanja su dešavanja koja doživljava ništa u ničemu; ono što se uvek dešava je (jedino) ništa (u ničemu)), ništa se dešava sada I ništa će se događati/dešavati uvek
[5] ovo „jeste“ (stanje) je identično sa značenjem egzistencija/postojanje/opstajanje
[6] interim – međuvreme, međudoba, interval, privremeno;
[7] give rise to – biti potecište, prouzrokovati, izazvati, izazivati, dovoditi do izranjanja/uzdizanja, poticati nicanje-i-rast
[8] derived – proistekla, proizašla; dobila je, izvukla je
[9] the Soul took Itself to be separete from Itself (God) – Duša je uzimala/smatrala za SvojeSopstvo da je odvojeno od SvogaSopstva (Boga), SvojeSopstvo = To-Bitak, Božansko Sopstvo, NjegovoSopstvo
[10] separation itsel (separacija/razdvojenosdt) sama-po-sebi/jastva) = self-separation (sopstvo/jastvo-razdvojenost/separacija)= separation of the self (razdvojenost/separacija sopastva/jastva) = slef as separation (sopstvo/jastvo kao separacija) – opisno, separacija/razdvajanje koja razdvaja/separiše unutar sopstva/jsastva; Stoga može da označava i samu podelu koja nastaje u samom jastvu/lažnom sopstvu čovekovom; ova razdvojeno sopstvo je upravo ono što je imaginacija (imaginacija je jedan entitet)