Onostran-Onkraja Stanje Boga
Avanture počinju u Bogu i one se okončavaju u Bogu.
Avanture startuju sa svesnošću i okončavaju se
kada je postignuta Svest Boga;
sve avanture su od ne-svesnosti ka svesnosti.
Da bi smo shvatili ovih četrnaest avantura
Vragolstog Pileta
valja se vratiti na BezIskonski Iskon[1]
i početi s originalnim stanjem Boga
koje je nazvano Onostranost–Onkraja.
Onostranost-Onkraja je
Originalno Besano Spavajuće stanje Boga[2]
ispunjeno Beskonačnim Vakumom.
Onostranost–Onkraja je
Bezgranični Prostor i Besprostornost,[3]
i sadrži i Beskonačje i konačnost,
Neograničenost i ograničenja.[4]
To je Sve i Ništa,
i To je onostran Svemu i Ničemu.
Sve (s)tvari su sadržane unutar Onostranosti-Onkraja,
Svo-Svetlo i Sva-Tmina
Svo-Znanje i Sva-Ignorancija
Sva-Svesnost i Sva-NeSvesnost.
Ali u ovom Originalnom stanju Boga,
ne nalazi se ni Svesnost ni NeSvesnost.
Onostranost-Onkraja sadrži u „Svom“ Vakumu
Beskonačnu Svesnost i Beskonačnu NeSvesnost
ali u ovom Originalnom stanju pre Iskona
Svesnost nije svesna „Svog“ Sopstva.
To znači da Bog ne zna da je On Bog;
Beskonačje ne zna da je „Ono“ Beskonačno.[5]
Stoga je ova Onostranost-Onkraja stanje Boga
koje ne može biti objašnjeno, ne može biti shvaćeno,
i ne može biti doživljeno.
Sve je latentno u Onostranosti-Onkraja
ali ovo Sve nije ni Sve ni Ništa.[6]
U Svom Originalnom stanju, BOG JESTE,
ali Sve u Bogu je-ne.[7]
Ništa jeste, ali ovo Ništa u Bogu je-ne.
Boga u Svome Originalnom stanju su nazvali
Paratpar-Parabrama-Paramatma, vedantisti,
Dadar Ahurmazd, zoroastrijanaci
i Wara-ul-Wara, Sufiji.
Radi lakšeg shvatanja, Drevno Jedno
Onostano–Onkraja stanje Boga sada zove OKEAN –
OKEAN koji je bez-obala, bez-dna, bez-površine
apsolutno spokojan i miran pre no što bi iskon.
Ovaj Originalni Okean je beskonačan i nedeljiv,
i pošto je beskonačan i nedeljiv
„On“ sadrži sve. „On“ sadrži Sve.
Ali Beskonačna Svesnost ne zna
da je „Ona“ Beskonačna Svesnost.
Beskonačna Svesnost budući beskrajno ne-svesna u ovom Okeanu
nije svesna Beskonačnog Znanja
niti je svesna Beskonačne Moći, niti Beskonačnog Blaženstva.
Iako ovo stanje, ovaj Okean, sadrži sve,
Sve-Znanje, Svu-Moć, Svo-Blaženstvo
To je Onostran–Onkraja stanje
što znači ne-svesno, ne-očitujuće[8] i usnulo za sve.
Sirota Paramatma, Bog, Beskonačna Svesnost
je besano uspavana. (Tako duboko u spavanju da je onostran Jastva.)
Ovo je JESTE stanje Boga.
BOG JESTE, ali On toga nije niti svestan niti ne-svestan.
U tom Onostrano-Onkraja Okeanu
je bila Beskonačna Svesnost i Beskonačna NeSvesnost.
U tom Onostran-Onkraja Okeanu
je bio Okean Svega i Okean Ničega.
i kroz ovaj Okean Svega
se manifestovala Beskonačna Svesnost;
i kroz ovaj Okean Ničega
se manifestovala Beskonačna NeSvesnost.
Prirodno čim su ova dva stanja Beskonačnosti
dospela u postojanje, više nisu imala
besano spavajuće atribute Onostrano-Onkraja Boga.
Međutim, Onostran-Onkraja Božije stanje,
nastavilo je da bude to što je uvek bilo, što jeste i što će biti
apsolutno i totalno nepromenljivo i nezavisno.
Uprkos tome, stanja Beskonačne Svesnosti (Paramatma)
i Beskonačne NeSvesnosti (Išvar)
su dospela u ono što je znano kao Onostrano–Boga stanje.[9]
I mada Beskonačna Svesnost i Beskonačna NeSvesnost
ostaju zauvek sadržane u Onostran-Onkraja stanju
gde je sve uvek sadržano,
oba su dospela izvan Onostran-Onkraja stanja
u različita područja svesti.
Pa kako su Beskonačna Svesnost i Beskonačna NeSvesnost
došle van Onostrano-Onkraja Okeana da bi započeli (sa)?
Sve to je zbog Hira, Lahara,
i zbog dva Okeana,
Okeana Svega i Okeana Ničega.
Onostrano-Onkraja Okean sadrži
Okean Svega i Okean Ničega,
i to nisu dva odvojena okeana već Jedan.
Ovako je to prikazalo Drevno Jedno
da bi intelekt mogao da dokuči ovaj koncept.
Sve je sve i Ništa je ništa;
ali oni podržavaju jedno drugo i beskrajno su isprepletani.
talas s talasom, kap s kapi.
Okean Svega i Okean Ničega
ležali su mirno kao Jedno
u nedrima Onostrano-Onkraja Okeana.
A onda bez razloga, bez upozorenja,
bez supstance ma koje vrste[10]
Hir se uzdigo u Okeanu Ničega.
Taj Hir je doveo do izranjanje pitanja: „Ko sam Ja?“
a kako je Ništa pitalo „Sebe“
uvek iznova ovo pitanje
„Ko sam Ja?“…“Ko sam Ja?“…“Ko sam Ja?“,
kretanje je počelo u Okeanu Ničega.
Ništa je ništa, bez supstance;
i stoga su „Mu“ kretanja i hirovi bez posledica.
Ali tokom mnogo vekova, to kretanje u Okeanu Ničega
stvorilo je upliv na Okean Svega[11]
i taj Okean Svega se lagano probudio.
Kada je Okean svega napokon bio budan,
postavio je „Sebi“ samo jedno pitanje „KO SAM JA?“
Čim je postavio „Sebi“ ovo jedno pitanje
dade „Sebi“ taj jedini odgovor „JA SAM BOG“,
i Beskonačna Svesnost je bila utemeljena
u Okeanu Svega.
Ali taj siroti Okean Ničega!
Čuvši pitanje Svega „Ko sam Ja?“
nije znao odgovor.
Tako Beskonačna NeSvesnost neše utemeljena
u Okeanu Ničega.
Ništa nije znalo odgovor na Sve-ovo pitanje,[12]
ali je upliv tog pitanja na Ništa bio toliko snažan
da je Ništa pokušalo da odgovori na nebrojane načine.
Tako se kreacija uzdigla u Ničemu,
a Tačka na kojoj je pitanje Svega
bilo čuto u Ničemu je bila Om Tačka,
van iz koje su se nebrojana pitanja i odgovori
izlili u Okean Ničega.
Sva kretanja se us-postavlja[13] u Beskonačnoj NeSvesnosti
pošto Beskonačna Svesnost ne može biti afektovana ničim
jer „Ona“ zna Sve.
Božje stanje Beskonačne Svesti je poznato kao
Parabrama-Paramatma u vedanti
Alah u sufizmu, Jazdan u zoroastrijanizmu;
a to je stanje Oca.
Ovo je Božansko stanje Beskonačne Svesnosti,
Paramatme (Svesnog Boga).
U ovom Božanskom stanju, Nirvikalpi, Duša je Svesna bivanja Bogom.
Paramatma je u Svesnom Onkraju
tako da Bog nije svestan Iluzije (stvaranja);
Paramatma nije svesna bivanja sve i svako,
jer je Beskonačna Svesnost onostran svega.
Božije stanje Beskonačne NeSvesnosti
u vedanti je nazvano Išvar.
Išvar ima tri aspekta: Brama (Stvoritelj)
Višnu (Održavatelj) i Maheš (Rastvoritelj).
Tako se svo stvaranje kreacije
svo održavanje kreacije, svo rastvaranje kreacije,
javlja unutar Beskonačne NeSvesnosti,
domena Išvara.
U početku vremena je utemeljena Beskonačna Svesnost[14]
kao Božansko Stanje ili Tron BezLičnog Boga[15]
(Koji nije imao svest o Iluziji).
Ovo Sedište Boga je nazvano Ars-e-Maula
a ovo Božansko Stanje osta da tek bude realizovano
ili Sedište osta da tek bude zaposednuto
sve dotle dok Beskonačna Svesnost nije bila stečena
kroz medij Beskonačne NeSvesnosti.
Ne samo da je Beskonačna NeSvesnost
želela da realizuje[16] Beskonačnu Svesnost
već je i Beskonačna Svesnost „Jastva“ želela da bude realizovana.
To nije bio niko drugi do Vragolsto Pile,
Koji je, bejavši privučen Sedištem u Iskonu,
putovao kroz četrnaest avantura
u NeSvesnosti da bi „Ga“ zaposeo.
To je bio On Koji je stvorio aspekt Ličnog Boga
s realiziovanjem[17] Jastva kao ništa drugo doli Boga.
Da bi spoznali Svetlost kao Svetlost
Tmina je apsolutno neophodna
jer bez Tmine
nije (s)poznano da Svetlost jeste Svetlost.
Posledično, da bi bio svestan Znanja
to jedno mora biti svestno NeZnanja
a Znanje je To[18] koje spoznaje (doživljava)
da Ignorancija jeste NeUviđanje.[19]
To Znanje je nazvano Vidnyan[20]
i „Ono“ zna Početkak i kraj
svega i svakoga koji bejahu Ništa.
Beskonačni Okean u Onostranosti-Onkraja
ima Sve i takođe ima Ništa.
ima beskonačnu energiju (Pran) i beskonačni prostor (Akaš).
OM Tačka je u Svemu
iz koga se Iskon Ničega us-postavio[21]
kao evolucija svega što je bilo latentno
u Originalnom Okeanu.
Okean ima Znanje
ali je ne-svestan da sadrži Znanje;
to je „Njegovo“ originalno NeUviđanje.
Kada se Hir ustalasao, penušajući talas se formirao u Okeanu Ničega
i svaka kap u tom Okeanu poče se pitati,
„Ko sam Ja?“, „Ko sam Ja?“
Sa prispećem ovog talasa[22]
došlo je do tr(v)enja između prostora i energije
i zbio se najmoćniji sudara
stvarajući kretanje koje je uplivisalo Sve.
A posledica je bila da je svaka kap
Okeana Svega počela da se pita „Ko sam Ja?“
Ovo kretanje je uzrokovalo mreškanja u Okeanu Svega
i usled Hira
evolucija svesnosti i ne-svesnosti
se simultano us-postavila iz Om Tačke.[23]
I tako su dva stanja, Beskonačna Svesnost (Paramatma)
i Beskonačna NeSvesnost (Išvar), bila utemeljena.
Taj Okean Onostrano-Onkraja Boga
je u iskonu bio apsolutno spokojan i miran
bez i najmanjeg pokreta.
Hir, taj Lahar ili Hukki, uzdigao se u Okeanu Ničega
i Ništa „Se“ upitivalo „Ko sam Ja?“, „Ko sam Ja?“
tokom mnogih vremenskih razdoblja.
Eoni i eoni su trebali Svemu
da se probudi iz sna,
jer tako nezamislivo dubok i besan beše on.[24]
Sve dok se Sve nije probudilo u potpunosti (beskrajno)
i upitalo „Sebe“, „KO SAM JA?“
i odgovorilo, „JA SAM BOG!“
stanja Beskonačne Svesnosti
i Beskonačne NeSvesnosti nisu bila utemeljena
a stvaranje nije počelo.
Ja upravo govorim o ovom međurazdoblju,
o vekovima i vekovima, eonima nakon Hira
a pre no što se Sve u potpunosti probudilo
da bi „Sebi“ reklo „JA SAM BOG“ (tako spoznajući „Jastvo“)
te utemeljilo stanja Beskonačne Svesnosti
i Beskonačne NeSvesnosti, Paramatme i Išvara.
U tom vremenu pre no što je stvaranje počelo
originalna vatra (Tejđ) u beskonačno konačnoj formi
manifestovala se u Okeanu Ničega.[25]
Ova vatra se manifestovala blizu OM Tačke
ali to nije bio početak stvaranja.
Stvaranje nije započelo sve dok Beskonačna NeSvesnost
nije bila utemeljena u Okeanu Ničega
a ova originalna vatra se manifestovala pre tog vremena.
Hir je doveo do uzdizanja te vatre
i ova beskrajno konačna originalna vatra
dovela je do uzdizanja beskrajno konačne energije (Prana).
Energija, čak i u tako neverovatno konačnoj formi,
iziskivala je prostor (Akaš) da se manifestuje;
i simultano se prostor manifestovao s energijom
te je istog trena nastao konflikt među njima.
Konflikt između prostora (Akaš) i energije (Pran)
stvorio je kretanje, a kroz eone vremena
ovo kretanje u Okeanu Ničega
stvoreno moćnim sudarom između prostora i energije
probudilo je Okean Svega
iz „Njegovog“ okeanskog dubokog besanog spavanja.
Nakon što se Sve probudilo i izgovorilo „KO SAM JA?“ „JA SAM BOG!“,
Beskonačna Svesnost je bila utemeljena
i Beskonačna NeSvesnost je bila utemeljena.
Jednom kada je Beskonačna Svesnost bila utemeljena
u Okeanu Svega,
kretanja u Okeanu Ničega
nisu „Je“ afektovala[26] (Paramatmu)
i samo je Beskonačna NeSvesnost (Išvar)
bila uplivisane ovim kretanjem.
A pošto je Beskonačna NeSvesnost bila uplivisana
Išvar je počeo da kreira, održava i rastvara.
Kada je pitanje Svega „KO SAM JA?“
bilo čuto u Okeanu Ničega
Ništa poče govoriti „Ja sam ovo, ja sam ono“.
i stvaranje poče da ističe kap po kap
van iz OM Tačke u Okean Ničega.
Pokretanja su uzrokovali da (s)tvari dospu vani u kreaciju
a ništavnosti nastavljaju da se manifestije ad infinitum.
kao odgovor na pokretanje.
Šta su bila pokretanja?
Ništa drugo do lažni odgovori koje je Ništa davalo
na originalno pitanje „Ko sam Ja?“
Konflikt između energije i prostora
bio je primarni podstrekač svih ovih pokretanja.
Usled ovog tr(v)enja vatra (Tejđ) je prva sunula
u kreaciju (a i energija kao „njen“ derivat)
potom prostor (ether), pa vazduh, zatim voda pa onda zemlja.
Ovo su pet elemenata, tatve
(supstance koje konstituišu život)
koje su se u seme formi manifestovale u nivoima mentalnog sveta,
u suptilnoj formi u nivoima suptilnog sveta
i u groboj formi u grubom svetu
kao univerzumi sunaca, zvezda, meseca i planeta.
Egzistencija iluzornih (s)tvari kreacije[27]
(u mentalnom, suptilnom i grubom svetu)
zavisi od ovih pet elemenata, tatvi,
koje su kombinacije gasova.
Zato ih je Vragolsto Pile doživelo
kao gas koji Ga je pratio[28]
celim tokom putovanja kroz evoluciji i involuciji
sve do trinaeste avanture kad je
postao mentalno svestan na šestom nivou,
Na šestom nivou je stekao svest
o čistoj vatri ili čistoj svetlosti,
i video je sve u toj svetlosti.
Energija (Pran) i prostor (Akaš) sukobili[29] su se pre stvaranja[30]
i nastavili su da se sukobljuju i nakon stvaranja,
a sve zbog želja.
U vremenu pre stvaranja,
vatra, energija i prostor manifestovali su se blizu OM Tačke.
Ove sile su se uzdigle usled Hira.
Ali van iz tog Originalnog Hira takođe se ustalasalo
sedam glavnih želja koje su se ulile u Okean Ničega
i pre i nakon stvaranja.
Ovih sedam želja prožimaju mentalni svet (seme forma),
suptilni svet u suptilnoj formi (nicanje),
i grubi svet u gruboj formi (akcije).
Čovečanstvo zna ove želje kao
požudu, bes, pohlepu, mržnju, oholost, sebičnost i ljubomoru,
i ove želje prožimaju svu kreaciju.
Stoga, na svakom stupnju života
naćićete da ova brojka SEDAM ima važno značenje
zbog prožimanja sedam glavnih želja.
Energija koja aktivira pokretanja ima sedam odeljaka (stanja)
pa pokretanja kreacije takođe imaju sedam odeljaka
sedam valova sa sedam stanja pene raspršenog talasa.
Odeljci kretanja su toliko suptilni (fini) da su neuočljivi,
jer je kretanje iznimno brzo.
Talasići su odjek na kretanja,[31]
a pošto ima sedam odeljaka u kretanju
ima i sedam odeljaka u mreškanju,
sedam stanja valova s penom raspršenog talasa (mehurovi).
Tako se čistota Okeana neuočljivo razotkriva kao kreacija.
S pokretanjem Okeana Ničega,
valovi se uzdižu i raspršeni talasi se pene, formirajući mehurove.
Svaki val ima nebrojane kapi
a svaka kap ima mehur oko „nje“.[32]
Ovaj mehur je od kapi, i ništa do kap;
i zbog mehura
kap se čini odvojenom od Okeana.
Dve su vrste mehurova, talas-mehurovi i kap-mehurovi.
Talas-mehurovi su kao grubi univerzumi
a kap-mehurovi su kao grube forme
u univerzumima od kamena do čoveka.
U Okeanu se uzdižu beskonačni talasi sa nebrojanim mehurovima
i svaki veliki talas-mehur
ima nebrojane male talase-mehurove (univerzume).
Ovo znači da su mreškanjem u Okeanu
bili stvoreni nebrojani grubi svetovi.
Od ovih nebrojanih planeta
sedam su najbliže OM Tački,
zaista najbliža postojeća je naša planeta zemlja;
i ovo je razlog zašto se Bog spušta na zemlju
kao Hrist, Prorok, Budha, Mesija ili Avatar.
Sveukupni univerzum, sadržavajući milione i milione univerzuma,
je u porođajnim agonijama promene i nastavlja da evoluira,
a tako se i sedam planeta blizu
OM Tački Stvaranja takođe menjaju i evoluiraju.
Najveća mogućnost za razvoj uma,
srca, svesnosti, je na svetu
najbližem OM Tački
gde je duhovnost na vrhuncu (involucija).
Involucija se javlja samo na jednoj planeti u sveukupnom univerzumu
u svako doba,[33] a sada je ta planeta, zemlja.
Svaka kap-duša ovde i počinje i završava putovanje u involuciji.
Kada se svet koji je najbliži OM Tački ohladi (duhovno umre),
svet koji je duhovno odmah iza njega
(pre)uzima „Njegovo“ mesto u svim pogledima.
Zbog talasa u Okeanu,
beskonačna ništa su došla van iz Okeana Ničega
no u nezamislivo ograničenoj formi.
Ova ništa, Đivatme, individualne kapI-duše,
su beskonačne senke Svega (Boga).
Sada se javlja pitanje kako mogu biti beskonačne senke
Jednoga – Svega, Boga?
Ovo se može razjasniti na sledeći način;
A) Beskonačno je oprečno konačnom,
B) Svetlost je oprečno senki,
C) Da je oprečno od Ne,
D) Jedno je oprečno bezbrojnom.
Ako uzmemo Jedno (D) i Svetlost (B)
oni će za svoju oprečnost imati bezbrojno i senku;
ili bezbrojne senke Jedne Svetlosti.
Ako ima ma šta što nije Realnosti, To mora biti oprečnost Toga.
Tako su iz Jedne Paramatme
bezbrojane senke rođene kao „Njena“ oprečnost
i ove senke su senkine senke.
Svetlost (originalna vatra Tejđ)
koja je došla van iz Božijeg Isijavanja (Nura)[34]
je senka tog Isijavanja i
senke ove (jedne) senke su bezbrojane senke.
Beskonačan broj sunaca, meseca i zvezda
su senke (jedne) senke Svetlosti Boga.
Stanje Boga koje egzistira u kretanju Okeana
je stanje Išvara, Stvoritelja, Održavatelja, Rastvoritelja;
i samo u kretanju mogu da se razotkriju činovi
Stvaranja, Održavanja i Rastvaranja.
Usled ovog kretanja mnogobrojni talasi i mreškanja
se zbiše u Okeanu Ničega
tako što su se talasi-mehurovi (univerzumi i grubi svetovi)
i kapi-mehurovi (forme od kamena do čoveka) uzdigli.
Pošto energija ima sedam stanja a energija aktivira pokretanja,
stoga pokratanje i „njegova“ mreškanja (odjeci na pokretanja)
imaju sedam stanja komešanja.
Šest stanja komešanja u Okeanu
stvorili su mehur energije oko svake kapi,
ali komešanje (mreškanje, kovitlanje)
i mehur su tako suptilni,
a pokretanje tako iznimno brzo,
da su oba apsolutno ne(u)viđena.
Sedmo stanje pokretanja stvorilo je mehurove koji su viđeni.
(Ovi mehurovi su grube forme evolucije.)
U prvih šest stanja kretanja
(u dva mentalna nivoa i četiri suptilna nivoa),
individualna kap-duša ima plašt (mehur oko „jastva“)[35]
od uma i od energije.[36]
Međutim, u sedmom stanju kretanja
kapin plašt se menja, i „ona“ postaje mehur
od uma, energije i grube forme; to je Điv.
Svaka kap je Okean „Jastva“, ali zbog mehura
misli da je samo majušna kap.
Ova kreacija (od) grubih mehurova
je grubo nastavljanje i naglašavanje
originalnog tr(v)enja[37] između energije i prostora,
jer prostor je sada u gruboj formi
a energija je ispoljena u formi.
Stoga, konflikt između energije i prostora
je na svome vrhuncu u grubom svetu.
(Ovo se vidi kao stalna eksplozija nekretnica,
stalno evoluiranje planeta u porođajnim agonijama promena).
Neke kapi-duše ostaju latentne u šest stanja okeanskog komešanja;
one ostaju nepomično u mentalnom ili suptilnom nivou
jedino sa mehurom uma ili mehurom energije.
Takve kapi-duše jedino sa mehurom uma
nazvani su arhanđeli i oni egzistiraju u mentalnom svetu.
Kapi-duše jedino sa mehurom energije
nazvani su anđeli i oni egzistiraju u trećem suptilnom nivou.
Arhanđeli imaju mentalno telo, ali nemaju grubu formu;
oni imaju mentalnu svesnost bez sanskara.
Anđeli imaju suptilno telo, ali nemaju grubu formu;
oni imaju suptilnu svesnost bez sanskara.
Sve druge kapi-mehurovi koje dolaze van iz Ničega
prelaze u sedmo stanje kretanja, grubi svet,
da bi putuvale kroz evoluciju, reinkarnaciju i involuciju.
Ovo putovanje ima svrhu – „ono“ se okončava jednim odgovorom.
Svrha je dosezanje svega,
a odgovor je „JA SAM BOG“
na pitanje Sve-ga „KO SAM JA?“
Kretanje u Okeanu dovodi do uzdizanja
beskonačnog broja univerzuma i stvorenja
manifestovanjem u mentalnom svetu u formi semena (čisti um),
u suptilnom svetu u suptilnoj formi (čista energija),
i u grubom svetu u gruboj formi (čista meterija).
Ali svim (s)tvarima i bićima
koja su rođena usled pokretanja (originalnog komešanja)
trebaju eoni i eonI da posvoje grubu formu
pri stvaranju jastva kroz[38]
svih sedam stadijuma evolucije.
Kameni, metali, bilje, crvi, reptili, ribe, ptice, životinje
i ljudska biće nisu iznenada stvorili „svoje sopstvo“.
A svrha kreacija je upravo to: razvoj svesnosti.
Zarad razvoja više svesnosti (Inteligencije),
egzistira Iluzija (Maja)
koja je neophodni medij ovoj svrsi.
Zarad ove Čiste Beskonačne Inteligencije (Beskonačne Misli)
svih sedam stadijuma evolucije i involucije
je dospelo u bivstvo –[39]
a kada je ova Inteligencija dosegnuta
sva kreacija je (spo)znana kao Iluzija, kao Ništa.
[1] Begininngless Beginning – Nenastajuće Početkak, Bespočetni Početak;
[2] Original Sound Sleep state of God – bukvalno – Originalno/Iskonsko Spavajuće stanje Zvuka, Spavanje bez Snova, označava se i kao Eterično Spavanja, mada je to Praeterično Spavanje jer tek kada je nastao zvuk potom je iz njega proizašao Etar (Akaš).
[3] Boundless Space and Spacelesness – Neoomeđeni (bez okova)..
[4] Unlimitidness and limits – Ne-limitiranost i limiti.
[5] prvo je He – On pa onda It – „Ono“
[6] but this All is neither Everything nor Nothing – ovo Sve nije ni Sve-Suštastvo (Bitak, Biće, Egzistencija) niti Ne-Suštastvo (Bitak, Biće, Egzistencija)
[7] is not – još-nije, jeste ne(egzistirajuće);
[8] un-aware – ne-svesna, ne-opžajuća,
[9] Beyond-God state – Božije stanje Onostranosti
[10] without substance of any kind – bez ikakvog osnova/povoda, nije postojala nikakva suptanca, bit, esencija, biće, bitak
[11] impakt – uticaj ali i udar
[12] to Everything`s questions – na pitanje Svega
[13] take place – desila se, dogodila se, ali je dobila mesto za ispoljavanje…
[14] ustoličena, utemeljena, vaspostavljena
[15] Impersonalnog Boga – Boga koji nema (ili jeste bez) Ličnosti/Personalnosti – NePersonalni Bog, Bog bez Maske Ličnosti, Bez-Lačan u smislu „bez ličnosti/personalnosti“
[16] proces Realizacija) pri kome se nešto iz latentnosti dovodi u realnost za razliku od ostvarenja (aktualizacije) kojom se nešto (neka materijalna stvar (a to je sve što je materijalno, odnosno grubo) dovodi u stvarnost (aktualnost). Misliti-kao-realizovati je realizovanje dok je kreiranbje misliti-kao-kreirati
[17] by realizing Himself as none else but God – …postajući Sobom/SvojeSopstvo i doživljavajući Sebe/SvojeSopstvo
[18] That
[19] NeZnanje=NePoZnanje=Ignorancija=NeUviđanje, ovde prevedeno kao NeUviđanje radi sledeće rečenice u kojoj se pominje Vidya (Znanje, PoZnanje, Uvid, Uviđenje, Uviđanje – Boga) čemu je Ignorancija suprotnost jer označava znanje o kreaciji, maji, odnosno svemu drugom sem Boga ili bilo čemu drugom što nije Bog/Realnost/Istina/Biće i to Znanje je Gnoza ili direktni Doživljaj Boga, Realizacija ili Spoznaja Boga i Postajanje Bogom.
[20] avidya – ignorantnost; moć s kojom Duh (engl. Spirit) obitava…u svesti o mnogostrukosti i realtivnosti“; „znanje o Mnoštvu“ (bahu), koja „ne postaje znanje o svemu već ignorantnost, Avidya“ stoga što “ uzima da je Mnoštvo realna činjenica egzistencije i sagledava Jedno (eka) samo kao kosmičku sumu Mnoštva“. Ajnana – ignorantnost; odsustvo znanja (jnana); „zaboravnost visokog i istinitog sopstva“ što rezultira u okovanosti sa tri moda (triguna) niže Prirode (apara prakriti). Bahu – mnogi, umnogostručenost; „igra raznoliki samo-proširivanja (self-expansion) Jednoga (eka), menjajući se po smislu (shifting in its turns), deljiv u pogledu na sebe (divisible in its view of itself), silom kojom Jedno zaokuplja mnoge centre svesnosti, nastanjuje mnoge for-macije energije u univerzalnom Kretanju“.
[21] from which the begining of Nothing took place – iz koga je početak Ničega našao svoje mesto (za ispoljavanja), dogodio se
[22] advent – adventom, pojava, dolazak
[23] took place from – našla je svoje mesto iz
[24] sound – zvuk, ali može da znači mnogo toga – čvrst, zdrav, bez greške, dubok, glas, ispravan,.pouzdan, izmeriti, šum, svirati, valjan, zdrav, zvoniti, zvučati, svirati, zvučni, zvuk, nepovređen, odjekivati
[25] manifestovala se (pra)izvoralna (izvoralna) vatra (Tejđ) u beskonačno konačnoj formi u Okeanu Ničega
[26] It – To, može da se odnosi na Svest ali može i da se odnosi na Beskonačnu Inteligenciju (Paramatmu), Atma – Svest, Duša, Sopstvo
[27] kreiranje/tvorevina –
[28] accompanied – koji mu je pravio društvo, išao zajedno sa njime, zajedno postojao
[29] clash – sudar-sukob-protuslovlje
[30] creation – kreacija/stvaranje označava dva pojma, samo stvaranje/kreiranje i rezultat procesa stvaranja/kreiranja a to je kreacija/tvorevina/stvaranje
[31] ripples are the repercussions of movement – talasići su reperkusija na pokretanja
[32] it –
[33] at any time – svako doba, u svako doba, u svako vreme, kad god, u ma koje vreme, bilo kada
[34] effulgance – sjaj-blještavilo-isijavanje
[35] itself – svoga sopstva
[36] u dva mentalna plana kap-duša ima mehur samo od uma a u četiri suptilna plana mehur samo od energije.
[37] friction – trenje, trvenje
[38] creating themself – sami sebe, njihovo/svoje (lažno) sopstvo, Bića kreiraju svoje individualno sopstvo tokom evolucije i usled sanskara to sopstvo je lažno sopstvo (nefs) ali iz njega proističu i odgovarajuće forme sa kojima se te stvari ili bića poistovećuju i doživljavaju ih kao sebe ali i kao svoje sopstvo. Kreiranje = mislenje = realizovanje = doživljavanje = postajanje = kušaanje (iskustava) = viđenje = osećanje = razabiranje (shvatanje)
[39] have come into being – dospelo je u bivanje/bivstvovanje, počelo je da biva, , steklo je biće-bivstvo,