Tri vrste Beskonačnog
U kreaciji egzistiraju tri vrste beskonačnog,
u smislu beskonačnosti ili beskonačja.
Prvo beskonačno je tri vrste univerzuma
oni su neograničeni i bezbrojni;
to su mentalni, suptilni i grubi univerzumi (svetovi).
Drugo beskonačno je tri vrste formi
one su neograničene i bezbrojne;
to su mentalna, suptilna i gruba tela.
Treće beskonačno je tri vrste imaginacije
one su neograničene i bezbrojne;
i one su u formama mentalong, suptilnog i grubog mišljenja.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava „Svoju“ grubu imaginaciju
kao grubi univerzum (svet) kroz grubo telo.
U involuciji BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava
„Svoju“ suptilnu imaginaciju kao nivoe suptilnog sveta
kroz suptilno telo,
i „Svoju“ mentalnu imaginaciju kao nivoe mentalnog svet
kroz mentalno telo.
Ali razvoj iskustva ide ruku pod ruku
s razvojem svesti
(svet, telo, mišljenje).
BESKONAČNA INTELIGENCIJA ima različite stepene
mentalne imaginacije, suptilne imaginacije i grube imaginacije
saobrazno svesti u
formama kamena, bilja i životinje.
No kako mentalno, suptilno i grubo telo
nisu potpuno razvijena u ovim evolutivnim formama
BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne doživljava
„Svoj“ neograničeni kapacitet
da misli mentalnu, suptilnu i grubu imaginaciju
u formi kamena, bilja i životinje.
Pošto je u kamenu najkonačnija svest
BESKONAČNA INTELIGENCIJA praktično nema doživljaj
„Svoje“ grube imaginaciji
jer su tri tela nerazvijena.
Suptilno telo počinje da se razvija u biljnoj formi,
a mentalno telo počinje razvoj u crv formi.
Pošto u životinjskoj formi postoji više svesti
nego u biljnoj formi, BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava više od
„Svoje“ grube imaginacije u makojoj životinjskoj formi nego u biljnoj formi.
U ljudskoj formi su tri tela u potpunosti razvijena
i BESKONAČNA INTELIGENCIJA ima potpuno iskustvo
„Svoje“ grube, suptilne i mentalne imaginacije
kroz grubo, suptilno i mentalno svesna ljudska bića.
Stoga BESKONAČNO INTELIGENCIJIN doživljaj tri sveta
zavisi od svesti koja u skladu s time određuje
vrstu imaginacije koju doživljava.
Da bi doživela beskrajno mentalni, beskrajno suptilni,
i beskrajno grubi Svet „Svoje“ beskonačne imaginacije
gruba, suptilna i mentalna svest
BESKONAČNOG UMA moraju biti beskonačne.
Ovo znači da je svesnost proces mišljenja
kroz koji BESKONAČNA INTELIGENCIJA ima doživljaj
„Svoje“ beskonačne imaginacije.
Tako ljudska svest, bilo da je gruba, suptilna ili mentalna,
jeste beskonačno lažno mišljenje sa lažnim ograničenim umom
koje obrazuje lažno „ja„, Đivatmu
koja doživljava reinkarnaciju ili involuciju.
A božanska Svesnost Avatara ili Sadgurua
je onostran grube, suptilne i mentalne svesti
i jeste Beskonačno Realno Mišljenje sa Realnim neograničenim Umom
koji utemeljuje Realno Univerzalno „Ja“ – Šivu.
Svesnost je praktično nula u formama kamena i metala;
u ovim zakržljalim neživim formama proces mišljenja
BESKONAČNOM INTELIGENCIJOM je toliko beznačajan
da su kamen-i i metal-i beživotni.
Ova beživotnost označuje da kamen-i i metal-i
nemaju misleći proces, niti samo-svesnost,[1]
i bez razvijenog su „ja“ ili punog „ja“stva.
U naprednijim formama nadalje u evoluciji (od biljke do životinje)
svesnost kroz proces lažnog mišljenja
se uvećava postupno zajedno s iskustvom
imaginacije BESKONAČNE INTELIGENCIJE.
U kamen formi „ja“stvo (samo-svesnost ili individualnost)
je bezmalo ništavna jer praktično nema lažnog mišljenja;
i kao posledica u kamenu egzistira isto toliko konačno lažno „ja“.
Međutim u ljudskoj formi je „ja“stvo veoma razvijeno
samo-svest (egoizam) je konstantno potvrđivana
(kroz sedam glavnih moći mišljenja).
Baš ovo „ja“stvo je veo[2]
između Boga i Nejgovog roba – bunda.
Stoga da bi BESKONAČNA INTELIGENCIJA (u robu)
mislila o „Jastvu“, ovo „ja“ mora otići.
Ovaj veo od „ja“ mora biti iskidan.
Pošto je „ja„stvo ništavno u kamenu,
u ovoj formi svest (još uvek) nije evoluirala
pa BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne može misliti beskrajno u kamenu.
(Ova forma svesti nije prikladna za beskonačno mišljenje
jer u kamenu BESKONAČNI UM jedino misli naj, najkonačnije.)
Da bi mislila o „Jastvu“ BESKONAČNA INTELIGENCIJA mora misliti beskrajno,
jer ako ne bi mislila beskrajno,
ne bi realizovala da „Jastvo“
jeste BESKONAČNA INTELIGENCIJA!
U ljuskoj formi proces mišljenja BESKONAČNOM INTELIGENCIJOM
je tako neizmeran da je skoro beskonačan;
ali iako je ljudsko um-ovo mišljenje neizmerno,
to je ipak proces lažnog mišljenja.
Ovo znači da je čovekovo „ja“stvo ekstremno –
u njemu lažno „ja“ ima najpotpunije ispoljenje (egoizam).
Beskonačno lažno mišljenje BESKONAČNE INTELIGENCIJE je
beskonačno lažno „ja“ (čovek).
Čovek je sasma lažno sopstvo sa sasma[3] lažnim „ja“stvom
ovo „ja“stvo je beskonačni lažni ego koji obrazuje
ljudski um od grube, suptilne i mentalne svesti.
Ova beskonačna lažnost se javlja samo u ljudskoj formi
gde čovek može zaustaviti mišljenje lažljivo
i steći Beskonačno Realno Mišljenje.
Jednu Misao Boga.
Samo kada je čovek O-Bogotvoren može Beskonačno Sopstvo
da misli „Jastvo“ (Dušu), doživi „Jastvo“ kao Beskonačje,
i utemelji „Jastvo“ u Istini (Realnosti) zanavek.
Kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli „Jastvo“,
utemeljena je u Realnom Ja-Sam-stvu;[4]
odnosno, Svesnost je utemeljena u stanju
Realnog Beskonačnog „Ja“ – „Ja Sam Bog“.
Kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli o beskonačnoj imaginaciji
kao u umu ljudskog bića,[5]
tad je u stanju beskonačnog lažnog „ja“.
Kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli o ograničenoj imaginaciji
kao u pod-ljudskim evolutivnim formama,
tad je u stanju ograničenog lažnog „ja„.
BESKONAČNI UM je mišljenje BESKONAČNE INTELIGENCIJE.
BESKONAČNI UM opstaje u svim stanjima mišljenja;
razlika leži jedino u tipu mišljenja.
Kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli „Jastvo“ (Dušu),
doživljava „Svoje“ Beskonačje.
Kad misli o imaginaciji doživljava „Svoju“ ograničenost.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA egzistira u svakome
kao i ograničena inteligencija,
i BESKONAČNI UM egzistira u svakome
kao i ograničeni um.
Ali da bi mislila samo JEDNU BESKONAČNU MISAO
BESKONAČNA INTELIGENCIJA postaje žrtvom[6] beskonačne imaginacije,
te putuje dugim, dugim putem isključivo u imaginaciji.
Najposle, kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživi „Jastvo“ (Dušu)
zna da je večita[7] i da su putovanja koja je kao Đivatma
obavila bila putovanja u beskonačnoj imaginaciji.
Kad se ostvari ovo iskustvo BESKONAČNA INTELIGENCIJA je Šiva.
[1] self-consciousness – sopstvo-svest, sopstvo kao svest, svest o sopstvu, svest kao sopstvo
[2] „ja“stvo – „I“ness – stanje bivanja „ja“, ja-stanje; jastvo – itself – svoje vlastito sopstvo/sebe
[3] complete – potpuno, upotpuniti, ceo, pun, gotov, dovršiti, završiti, kompletan, celokupan, čitav, završen, savršen, totalan
[4] I-am-ness – bivanje u stanju „ja-sam“, stanje-Ja-Sam, ja-sam-stvujuće
[5] human being’s mind – ljudskoga bića njegovom vlastitom umu
[6] falls prey to – postati žrtvom nečega
[7] perennial – večna, neprestana, trajan, mnogogodišnji, koji živi više od dve godine, koji nikad ne presahnjuje (o reci isl.) dugovečan, koji treja preko cele godine