Đivatma
Lažno mišljenje s BESKONAČNOM INTELIGENCIJOM, Purušom,
je Đivatma (um koji misli lažno),
a Prakriti je ono što daje Điv-stvo („Ja“stvo)[1] Purušu.
Ova Đivatma je besformna u iskonu
i doživljava kreaciju kroz tela saobrazno sanskarama.
Ali je ishodište[2] Prakriti (Maja, Priroda) takođe besformno,
što znači da je Originalna Prakriti besformna u iskonu
Prakriti je kombinacija lažnog znanja i neznanje
i ova kombinacija obrazuje
originalnu naj finiju konačnu formu
ili telo BESKONAČNOG UMA.
Originalno je tu Ništa,
apsolutno ništa, čisto Ništa,
besformno, bestelesno Ništa.[3]
Kad ovo Ništa dospe van i manifestuje se kroz nebrojane forme,
potom kroz lažno „ono“ znanje postaje sve.
Ništa je NeZnanje,
te ova Ignorancija takođe dospeva van u nebrojane forme.
Uzeti Ništa kao sve je lažno znanje,
i upravo ovo lažno znanje je to što daje ignoranciji „ja“stvo.
Tako se kombinacija lažnog znanja i ignorancije nastavlja –
Đivatma, lažljivo misleća, posvaja „jastvo“ da jeste (Jbiti) „ja“,[4]
i posvaja Ništa da jeste (Jbiti) sve.
Kad BESKONAČNA INTELIGENCIJA počne da misli
ova besformna Prakriti uzela je formu kao Bramand, mentalna forma,
Pran, suptilna forma i Kaja, gruba forma.
Kada grubo telo otpadne,
Prakriti u formi sanskara ostaje s Đivatmom.
Nakon smrti Prakriti ostaje s besformnom (bez-telesnom) Đivatmom
u stanju besformnih sanskara;
otisak sanskara ostaju u mentalnom telu.
Impresije sanskara
besformno se spuštaju na besformno mentalno telo Đivatme.
Da bi doživela impresije sanskara
Đivatma nalazi besformnu Prakriti
u formama mentalnog, suptilnog i grubog tela.
Kroz ova, mentalna, suptilna i gruba tela
Đivatma iskorišćuje sanskare,
na taj način nastavljajući lanac rađanja i umiranja.
Đivatma („ja“stvo, um) ne umire;
„njeno“ grubo fizičko telo umire.
Đivatma je Puruš (BESKONAČNA INTELIGENCIJA)
misleća lažnljivo u stanju ograničenog uma,
a po odbacivanju jednog tela
uzima novo telo saobrazno novim sanskarama.
Otpadanje starog tela (ljušture) i uzimanje nove forme
je rođenje i smrt grubog tela,
a ne „Ja“-a ili Uma ili Ega.
Nakon iskorenjenja svih sanskara u Nirvani,
Đivatma stiče PoZnanje Sopstva u Nirvikalpi
a lažno mišljenje okončava se čim ode ograničeni um.
U Nirvan-Nirvikalpi,
„ja“stvo lažnog ograničenog sopstva nestaje
isto kao i Prakriti i kreacija.
Tada um egzistira kao nedeljiv, beskonačan i večan,
BESKONAČNI UM s celovitim PoZnanjem „Jastva“.
Pri Realizaciji, Istina (Znanje) koja beše u okovima spoznaje
„Ja Sam nedeljiv, Ja Sam Jednost, Ja Sam nepromenljiv;
sve stvari učinjene kroz lažno mišljenje
su učinjene kroz Prakriti, a ne kroz moje Realno „Ja“ (Sopstvo);
od iskona vremena
Ja sam činio sve stvari u iluziji“.
Pri Realizaciji Znanje svesno spoznaje „Svoje“ poreklo
kakav je oduvek bio, uvek jeste i uvek će i biti – Šiva.
Điv postaje Šiva, jedino što postoji,
i to Iskostvo je PoZnanje.
Điv („ja“stvo, um) postoji zbog lažnog mišljenja.
Ovo „ja“stvo je potvrđivanje lažnog sopstva u Đivatmi
koje „njeno“ mišljenje lažljivo održava kontinualnim;
a pošto je Đivatma mišljenje lažljivo,
i Prakriti takođe nastavlja taj proces.
Upravo zbog Prakriti se ima doživljaj kreacije,
a iskustvo je ograničenje ograničenog uma.
Lažno mišljenje (činjenje) kroz Prakriti je usled sanskara;
ako su sanskare uništene
lažno mišljenje (činjenje) staje,
a time odlazi i svo lažno znanje o univerzumima.
Ovo je trenutak poništavanja ograničenja (u Nirvani);
tad jedino ostaje Puruša, Istina (u Nirvikalpi),
Svesni-Bog Koji je zanavek slobodan
(i Koji ne mora da čini išta).
(Ob)Vezujujuća sila Prakritija (sanskare)
je usled kombinacije lažnog znanja i ignorancije.
Ova sila je beskonačno lažno mišljenje ograničenog „Ja“ (uma).
On koji postane slobodan od (ob)vezivanja Prakritija
iako ostaje u Prakritiju (u telu),
egzistira kao da nije u Prakritiju
(živi kao da nema telo, on (ne) čini ništa),
jer doživljava Sopstvo kao Boga (Dušu bez tela).
To Ništa koje beše uzimano kao sve[5]
je puki san, imaginacija, ispraznost,
i to biva spoznato u trenutku Realizacije.
Nakon sticanja ovog Znanja
Sadgurui su ti koji za spasenje drugih
koriste Prakriti kao kanal za izlazak van iz iluzije.
Stoga da bi NeSvesni Puruša
(BESKONAČNA INTELIGENCIJA u Onostranosti-Onkraja)
postao Božanski Svestan (Beskrajno Inteligentan)
Prakriti je medij koji neko mora koristiti.
Kad Puruša jednom spozna i doživi
Ko On jeste, Prakriti iščezava,
i Puruša tad kroz kanal Prakritija
koristi PoZnanje kao Puratan-Puruša (Sadguru)
zaradi duhovnog blagostanja drugih.
[1] Prakruti is what gives Jeev-ness („I“ness)
[2] origin – iskon, izvor,
[3] Ništa – Ne-Suštastvo, Ne-Biće, Ne-Bitak, Ne-Bog = An-Atman – Ne-Svest- Ne-Sopstvo – Ne-Duša – Ne-Duh – Ne-PoZnanje – Ne-Mislenje – Ne-Viđenje – Ne-Doživljavanje – Ne-Realizovanje – Ne-Shvatanje – Ne-Osećanje – Ne-Istina
[4] take itself to bo – smatra/podrazumeva/uzima da je njeno sopstvo
[5] …smo uzimali da je sve