Stanje Am Bramasmija
Smisao Am Bramasmija (SopstvoRealizacije)[1] je da
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba da doživi „Jastvo“ beskrajno,
to jest, treba da bude u stanju BESKONAČNOG UMA
i nema iluzornih misli.
Da bi doživela „Jastvo“ BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne treba da bude
ni u stanju Tvorca (Išvar),
ni u stanju doživljavanja kreacije (Đivatma)
ni u stanju mišljenja (ograničeni lažni um).
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba da ne bude u stanju ne-mišljenja
koje je istovetno ne-svesnom besanom spavjućem stanju,
jer tad doživljava ništa (u Onostranosti-Onkraja).
Da doživi „Svoje“ Sopstvo beskrajno
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba da je u stanju SopstvaMišljenja.[2][3]
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba da ima svest
ali ne o grubom, suptilnom i mentalnom telu i svetu[4]
već o Sopstvu.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba biti u stanju
Beskonačnog Mišljenja Sopstva
da bi doživela „Jastvo“ kao beskonačno.
Mogućnost SopstvoRealizacije preteže jedino u ljudskoj formi
u kojoj su grubo, suptilno i mentalno telo (pot)puno razvijena
i gde se moći mišljenja manifestuju beskrajno.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA stiče mogućnost SopstvoRealizacije
kroz razvoj, grubog, suptilnog i mentalnog tela,
ali da bi doživela „Jastvo“,
treba da ne doživljava, grubi, suptilni i mentalni svet.
Ovo znači da BESKONAČNI UM treba da izgubi svest
(o) tri sfere iluzije,
ali da simultano održi „Svoju“ SopstvoSvesnost.
Grubo, suptilno i mentalno telo i svetovi ne egzistiraju
za BESKONAČNU INTELIGENCIJU u stanju besanog spavanja
ali u „Njenom“ stanju mišljenja Sopstva
ova tela i svetovi isto tako bi trebala da ne egzistiraju.[5]
Ovo znači da BESKONAČNI UM treba da ostane budan
u stanju besanog spavanja!
To jest, BESKONAČNI UM treba biti svestan Sopstva
a nesvestan tri sveta.
Ovo pak znači da mora misliti o „Svome“ Sopstvu
a ne o kreaciji,
što podrazumeva da iako BESKONAČNO SOPSTVO ostaje u kreaciji,
treba da ne doživljava kreaciju,
već da doživi „Svoje“ Beskonačje.
U besano spavajućem stanju grubo, suptilno i mentalno telo su tu,[6]
ali ova tela uopšte nemaju svesnost,
stoga su grubi suptilni i mentalni svetovi ne doživljeni.
Slično tome u stanju SopstvoRealizacije (Am Bramasmi),[7]
BESKONAČNA INTELIGENCIJA nema doživljaj tri sveta
kroz odnosna tela, grubo, suptilno i mentalno
ali svesnost ostaje svesna.
(Svesnost koja preostaje je jedino o Sopstvu – Beskonačnom „Ja“.)
Da bi postigla stanje Am Bramasmi
BESKONAČNA INTELIGENCIJA treba biti
u stanju BESKONAČNOG UMA
ali u jednom neaktivnom stanju[8] uma.
U duboko spavajućem stanju
BESKONAČNI UM je u stanju beskonačne egzistencije,
a u san i budnom stanju[9]
je u stanju aktivnog uma (ograničenog postojanja).
SopstvoRealizacija stanje Am Bramasmi označava
da BESKONAČNI UM ima svesnost
beskonačno odnosnu na[10] Sopstvo
ali nema svest o grubom, suptilnom i mentalnom svetu
koja se odnosi na ograničeno sopstvo.
[1] SopstvoRealizacija, Sebe Realizacija, Realizacija Svog Realnog Sopstva, SamoRealizacija, SamoOstvarenje
[2] state of Self-Thinking (=Thinking Itself=God-Thinking)) -u-Sopstvu-Mislenje, Mislenje-o-Sopstvu, stanje Sopstvo-Mislenje; reć Thinking-mislenje označava i „veliki princip“ – intelekt; Sopstvo-Mislenje se razlikuje od Mislenja o Sopstvu, jer kad se Mislenje o Sopstvu jednom ostvari, u tom trenu ono postaje Sopstvo-Mislenje, što će reći kada se um jednom od mislenja kreacije okrene i počne da misli Sopstvo on postaje samo Sopstvo, onaj koji misli, i posle toga samo Sopstvo misli Sopstvo koje ono Jeste. Mislenje koje misli u Sopstvu (Bogu).
[3] Sopstvovo-Mišljenje-Sopstva, Sebe-Mišljenje (ovo „Sebe“ je Bitak, Biće, Suština, Esencija), Sopstvovo Mišljenje (Sebe/Sopstva/Bitka) iznutar Sopstva
[4] of the gross, subtle and mental bodies and worlds – može biti „grubim, suptilnim i mentalnim“ (svaki pojedinačno kao množina) ili „grubom, suptilnom i mentalnom“ (tri „tela i sveta“ u jednini) telu/telima i svetu/svetovima („telo i svet“ se posmatraju kao jedna celina – određeni član se odnosi na reč „telo“ koje je vezano sa „and“ sa reči „svet“) pa je verovatno da to treba tumačiti kao „grubo telo i svet“ ili „suptilno telo i svet“ ili „mentalno telo i svet“ svaku od njih kao celinu koju doživljava neko na grubo, suptilnom ili mentalnom planu respektivno).
[5] za nekoga (pa i Boga i Beskonačnu Inteligenciju) u besanom spavanju tri tela i tri sveta ne egzistiraju, ona i nadalje postoje ali pošto ih nije svestan ne doživljava njihovu egzistenciju/opstojanje/postojanje, opna jesu ali ih ne doživljava da postoje/opstaju; „treba da ne egzistiraju“ – znači da treba da ne doživljava, bude svestan, misli, vidi, oseća ova tri tela i sveta kao svoja tri tela i sveta (ona i nadalje postoje/egzistiraju za svakoga i sve druge, samo su za nejga „ne-egzistirajuća“).
[6] there are – postoji, ima ga, nalazi se, ima – to nije isto što i postojanje, bivanje, bivstvovanje,egzistencija, samo nam govori da se nešto negde nalazi i ništa više
[7] doslovno – Ja Sam Braman (Bog); ono što se Realizuje/Ostvaruje je Sopstvo, Bitak, Bog, Duša, Duh, Jastvo, Beskraj itd. a ne neko imaginarno ili zamišljeno „sebe“
[8] condition – kondicij, uvet, uvetnost, okolnost, stanje
[9] and in the dream and awake states – a u san i budnom stanju/stanjima (san i budno se smatraju jednom spojenom celinom)
[10] pertaining to – koji se odnosi na; pertain to – odnositi se, pertain – imati vezu, odnositi se na, odnosi se, prpadati, biti u vezi sa, spadati u, ticati se