Peti Nivo – Peto Nebo
Poklonik u suptilnom svetu je jedno sa svojim suptilnim telom
a suptilno telo je sazdano od suptilnih sanskara;
on doživljava suptilne nivoe i nebesa
suptilnim sanskarama kroz suptilno telo.
Nakon doživljavanja sveg suptilnog sveta
četvrto nivoi poklonik
(koji ima polu-suptilne i polu-mentalne sanskare)
uznapreduje k’ mentalnom svetu, petom nivou.
Stupanjem u mentalni svet, poklonikove tanane suptilne sanskare
preobražuju se u mentalne sanskare koje su fine,
i poklonik doživljava da je
jedno sa svojim mentalnim telom (umom).
Mada potpuno mentalno svestan, poklonik još uvek
zadržava suptilno i grubo telo
kojih kao peto nivoi čovek više nije svestan.
Inkarniran je poput grubo ili suptilno svesnih ljudi,
ali ne oličava telo ili energiju
već je oličenje uma; on je za sebe um
a suptilno i grubo su senke uma.[1]
Peti nivo Misli je u sanskritu Šivaloka
Svet Šive, Uništitelja.
Šiva je pripisan petom nivou jer je on uništitlj
no ne sveta već uma samog po „sebi“.[2]
Mentalno svesni hodočasnici petog mentalnog nivoa
kontrolišu misli svega;
oni uništavaju grube i suptilne sanskare u drugima.
U Indiji se kaže da Šiva uništava um:
što znači da on uništava ograničenja u umu, poimence sanskare,
a on koji bogoštuje Šivu bogoštuje Neograničeni Um.
Kao što je Kuber titula četvrto nivovskog čoveka,
Šiv je titula peto nivovskog čoveka.
Oni koji znaju kazuju nam
da su Šiv i Kuber prijatelji.
(Ako Kuberove oči smesta prekinu s vrludanjem,
to je kad pogleda k’ mentalnom svetu
i ugleda svog prijatelja Šiv-a).
Peti i četvrti nivo su veoma blizu jedan drugome
i Šiv, peto nivovski poklonik
obuzdava[3] Kubera u četvrtom nivou.
Um je od mentalnog sveta i ima dve sekcije;
svaka sadrži individualne i univerzalne aspekte,
ograničene i beskonačne aspekte uma.
Mentalni svet takođe se sastoji od dve sekcije.
Prva sekcija, peti nivo, je pun misli:
dobrih, loših, uzvišenih, niskih, materijalnih, duhovnih, prirodnih,
ne-prirodnih, misli svih vrsta i njihovih suprotnosti.
Druga sekcija mentalnog sveta, šesti nivo,
je ispunjena osećanjima: osetljivostima, željama, emocijama,
žudnjama, osećajima svih vrsta i njihovim suprotnostima.
Šiv, peto nivoi poklonik, svestan je gospodarenja mišlju
i Gospodar je misaone sekcije uma „jastva“
(kao što Kuberov um može nad-moćati makoga.
Šiv može nad-misliti makoga, uključujući i Kubera).
Prvi deo (misao i mišlenje) svih individualnih umova
suptilnog sveta i svekolikog univerzuma
su pod kontrolom peto nivovskog poklonika.
Šiv može kreirati makoje želi misli u individualnom umu,
(on menja promišljanje) bilo da je to suptilni ili grubi um;
to je njegovo majstorstvo.
U isto vreme kao prevashodni um Šiv može nadzirati[4]
misli ili mišlenje individualnih umova.
Na ovaj način Šiv bi mogao izvoditi čuda
pro-izvodeći u suptilno svesnom joginu misao da ih čini;
ali to ne čini; u stvari on zabranjuje čuda.
Zašto? Zato što čuda remete Božanski Plan.
A pošto Šiv zna Božanski Plan
ne želi da poremeti sve-obuhvatni plan
za Đivatmu u evoluciji ili involuciji.[5]
Takva mentalno svesna osoba često obuzdava čuda
stvaranjem kontra misli u umovima jogina
koji poseduje moći (sidije) da izvodi čuda,
i umovima svetovnih ljudi koji žude za čudima.
Peti nivo je nivo duhovnog znanja (gnoze).
U persijskom je poklonik petog nivoa nazvan Arif,
znalac (upućenik) jer je on u unutrašnjem stanju
Marifeta, Uviđanja Boga.
Arif pak jastvo ne identifikuje sa Uvidom (Dnyan);
pa stoga Arif zna Boga, ali on nije PoZnanje „Jastva“
(kao Kutub), on je samo znalac, gnostik.
Peti nivo je nivo Božanskog Svetla
(svetlucajuće iluminacije) i realne opijenosti (vino ljubavi);
blaženost je uistinu toliko opijajuća
da je zvana ne drukčije do blaženost Duše.
Apsorbovan u blaženosti svoje Duše,
poklonik uživa Večnu Muziku,
u vedanti je ova muzika BramaNad – Glas Boga.
Peti nivo je kad duša čuje
Božansku Reč Boga kristalno jasno,
Beskonačni Zvuk Auma ili Ahur,
i ostaje ushićena u „Njegovoj“ beskonačnoj melodiji.
Ovaj Beskonačni Zvuk ili Beskonačna Muzika
je baš taj Glas Boga koji beše čut u iskonu
(isti Glas koji je Pile čulo).
Oči peto nivovskog poklonika su polu-otvorene
i iz boravišta Šive gleda na
četiri niža nivoa i njihova nebesa,
i sveukupni grubi svet sa svim univerzumima.
Mada su Šiv-ove oči polu zatvorene
što znači zatvorene k’ energiji, te otvorene
ka misaonoj sekciji uma,
no još uvek nisu otvorene k’ osećajnoj sekciji uma.
Mentalno iskustvo je vid, a mentalna svest je viđenje;
svojim mentalnim vidom Šiv vidi sve grube i suptilne entitete,
a to što vidi on kontroliše.
Peto nebo i peti nivo su jedno i isto,
poklonik je potpuno bezbedan,
što znači da ne može biti uzapćen u nebesima ili pasti.
Međutim Kuber može pasti i sve izgubiti,
ali ga Šiv obuzdava i pomaže mu sprečavajući
da Kuber padne; oni su prijatelji.
Šiv-u nije potrebna zaštita;
on sledi Božanski Plan (koji je originalno bio (za)mišljen)
a koji uključuje i zaštitu onih na četvrtom nivou.
Peto nivovski čovek ima titulu Šiv jer je
on definitivno u stanju postajanja Šivom (Realizovanim),
i nema rizika da ikada izgubi tu neumitnost.
Realizacija je neumitnost Šiv-ove sudbine
i peto nivoi poklonik zna to.
Peto nivovski poklonik nazvan je i Vali, Božji prijatelj.
On i Bog su prijatelji; Vali spoznaje Boga,
i blizak je s Njime, on Ga čuje kako govori.[6]
Vali je opasniji od Kubera
ako je uznemiren, jer može da kontroliše umove.
Valija ni u kom slučaju ne treba uznemiriti
ako je apsorbovan u slušanju Božanskog Glasa.
Vali koristi moći kroz umove
suptilno svesnih ljudi, pa ako nije raspoložen,
a bude uznemiren, svakog može ozlediti
uplivišući jogine da koriste svoje okultne moći.
Kada Vali manifestuje svoj bes
povređujući profane[7] i ignorantne
Šiv se manifestuje kao Uništitelj – Šiva![8]
Treba zapamtiti da je Vali Božji prijatelj
a ne neizostavno i ljudi (iako pomaže ljudima).
Ličnost[9] stoga treba biti pažljiva među prijateljima Boga
te se držati podalje od Valija i ne uznemiravati ga
kad je apsorbovan u blaženosti svoje duše.
Peto nebo, Alm-e-Išrar, je Svet Misterije
u kome su sve misterije razotkrivene i shvaćene
jer su po svojoj prirodi um,
um koji je beskonačan i beskrajno misli.
U ovom nebu leži znanje o umu,
a sve misterije su sadržane unutar originalne vatre Tejđ.
Alm-e-Išrar je od čiste vatre.
To je Svet Misterija
a znanja o ovim misterijama
su sadržana unutar ovih nebeskih ognjeva.
Samo on koji je čisti um može misliti o ovim misterijama;
ove misterije uključuju[10] beskonačnu misao i beskonačno mišlenje
koji su se manifestovali kad je
Bog originalno mislio u iskonu.
Čisti um može otići nazad sve do iskona.
U iskonu Bog mišljaše;
čovek na petom nivou ovo spoznaje
čim ugleda Boga.[11]
[1] suptino i grubo zajedno kao jena celina
[2] mind itself – uma „samoga“ no to jeste um „svoga“ sopstva/“seb“stva jer on poništava samo um lažnog sopstva a ne um „sami“ jer po poništenju lažnog uma ostaje realni/stvarni um i to je isti um koji je sada lišen sanskara. Um ne deluje bez sopstva (bilo lažnog ili realnog) i um je povezan sa telima (mentalnim, suptilnim, grubim) i oživljen ahamkarom (egom – „ja sam delovanje“) i budijem (i mahatom) te Purušom (Atmanom)..
[3] check – obuzdavba, proverava, ispituje, kontroliše, odabire, prepreka, ugušiti, zapečatiti, zaswtoj
[4] Shiv can keep the thoughts or thinking of the individual mind in check as a master mind –
[5] since Shiv knows the Divine Plan he does not wish to diturb over-all plan for a Jeevatma in its evolution and involution – plan za svaku pojedinu individualnu đivatmu (sastavni deo Božanskog) za sveukupan tok njene evolucije i involucije
[6] he is familiar with Him, he hears Him speak
[7] profane – grešan, laički, neprosvećen, neupućen, poročan, svetovan
[8] treba uočiti razliku između Šiv-a (poklonik/poklonik petog plana) i Šiva (jedan od tri aspekta Išvara – Brama-Viišnu-Šiva)
[9] a person – osoba, ali i maska (la personata) koja daje izražajnost licu glumca a korišćena u fransuskom pozorištu
[10] involve – uplesti, obuhvatiti, obaviti, uključiti, uvući, upetljati, umotati, sadržavati, povlačiti za sobom, imati za posleducu, uvesti, zapetljati, umešati,
[11] as he gains sight of God