Običan čovek i Sadguru
Kada je BESKONAČNA INTELIGENCIJA u formi BESKONAČNOG UMA,
odnosno kad u čoveku BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli,
kreira mentalni, suptilni i grubi univerzum
od besano spavajućeg do san pa do budećeg stanja.
Kroz mentalno, suptilno i grubo telo
u formi beskonačnog lažnog uma
doživljava grubi, suptilni i mentalni svet
u san i u budnom stanju.
Kada BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne misli,
to jest, kada je BESKONAČNI UM u besanom spavanju
mentalni, suptilni i grubi univerzumi i tela
ne egzistiraju i nema mišljenja o istima
(ne-svesno-doživljeno-mišljenje).
Kad BESKONAČNA INTELIGENCIJA kao BESKONAČNI UM misli
kroz Sadgurua, tada iako BESKONAČNI UM stvara
grube, suptilne i mentalne univerzume i tela
još uvek BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne doživljava
grubu, suptilnu i mentalnu sferu
kroz grubo, suptilno i mentalno telo
već ima „Vlastiti“ Doživljaj („Jastva“) zanavek.
U običnom čoveku i u Sadguruu
BESKONAČNA INTELIGENCIJA kao BESKONAČNI UM
kreira univerzume i tela.
Ali kao običan čovek, BESKONAČNA INTELIGENCIJA
u stanju beskonačnog lažnog uma doživljava
kreaciju kroz mentalno, suptilno i grubo telo
i ne doživljava „Jastvo“.
Pak, u stanju Sadgurua,
stanju Beskonačnog Realnog Uma,
BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava „Svoje“ Sopstvo
a ne kreaciju ili tela.
U običnom čoveku BESKONAČNA INTELIGENCIJA misli o senci;
doživljava stvaranje i uzima medij ljudskog tela kao
sve, i uzima „Jastvo“ (Dušu) kao ništa.[1]
U Božanskom stanju Sadgurua
BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava senku (stvaranje)
i medij (ljudsko telo) kao Ništa,
i doživljava vlastito Sopstvo kao Sve.
Kao običan čovek BESKONAČNA INTELIGENCIJA
doživljava „Jastvo“ kao ograničeno telo
u gruboj, suptilnoj i mentalnoj formi.
Ali kao Sadguru, BESKONAČNA INTELIGENCIJA
doživljava „Svoje“ Sopstvo kao bestelesno (besformno),
beskonačno i neograničeno.
Kada Beskonačni Um potiče izranjanje[2] kreacije
„On“ je besformni i bestelesni Išvar;
kada doživljava kreaciju
BESKONAČNI UM je s formom,
odnosno, mentalno, suptilno ili grubo svesni um.
Kada BESKONAČNI UM doživljava „Svoje“ vlastito Sopstvo
kao u stanju Sadgurua,
„On“ je besformna i bestelesna Paramatma[3]
i nema nikakav spoj s telima.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA kroz akt
beskonačnog besformnog mišljenja
stvara najfiniju konačnu besformnu kreaciju
kao beskonačni mentalni suptilni i grubi univerzum.[4]
Simultano BESKONAČNA INTELIGENCIJA doživljava kreaciju
kroz mentalno, suptilno i grubo mišljenje
u formi mentalnih, suptilnih i grubih tela,
a kroz Beskonačno, Besformno Realno Mišljenje
BESKONAČNI UM doživljava „Svoje“ vlastito Sopstvo.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA kao BESKONAČNI UM
je u oba, i u običnom čoveku i u Sadguruu,
ali BESKONAČNA INTELIGENCIJA kreira kroz
beskonačni lažni um čoveka i
simultano ne kreira kroz
Beskonačni Realni Um Sadgurua.
Obični čovek ima grubo telo;
s-onu-stranu koga je suptilno telo;
s-onu-stranu suptilnog tela je najkonačnije fino mentalno telo,
i s-onu-stranu koga je individualni, beskonačni, lažni um.
S-onu-stranu individualnog, beskonačnog, lažnog ljudskog uma
je Univerzalni, Beskonačni, Lažni Um (Išvar)
s-onu-stranu koga je BESKONAČNA INTELIGENCIJA,
Beskonačni Realni Um, Svesni Bog u čoveku.
A senka Beskonačnog Realnog Uma
je Beskonačni Lažni Um.
Senke beskonačnog lažnog uma
su individualni umovi u iluziji
i upravo ove senke stvaraju beskonačne iluzije[5]
koje su jedna beskonačna imaginacija
beskonačnog lažnog uma.
BESKONAČNU INTELIGENCIJU koristi
Beskonačni Realni Um Sadgurua –
Majstor ne koristi beskonačni lažni um.
U Božanskom stanju Sadgurua,
BESKONAČNA INTELIGENCIJA, Beskonačni Realni Um, i Bog
su jedno i isto
a Sadguru kao Svesni Bog ima Beskonačni Realni Um
da u potpunosti koristi BESKONAČNU INTELIGENCIJU.
Nema podeljenosti u Beskonačnom Realnom Umu;
iako Sadguru doživljava beskonačni lažni um
kao senku i sve individualne umove kao senke
koje stvaraju kreaciju beskrajno,
za Sadgurua je sve to jedan BESKONAČNI UM.
[1] take itself as – (s)pozna „Jastvo/VlastitoSebe“ (Dušu) kao ništa, sebe smatra da je, mada to u stvari ima isto značenje kao kada kažemo da „neko uzima sebe za ozbiljno“ ili „uzimati zdravo za gotovo“
[2] give rise to – to je potecište/ishodište koje podstiče izranjanje i podržava rast i izrastanje odnosno sazrevanje…
[3] fomless, bodiless treba shvatiti kao „forme lišenu“ „tela lišenu“ Paramatmu, to treba shvatiti kao Paramatmu (ili bilo šta drugo na šta se ove reči/fraze odnose) koja nema svest, ne doživljava, ne realizuje, ne spoznaje, ne oseća, ne vidi, itd. svoja tela, niti grubo niti suptilno niti mentalno već samo Svoje Sopstvo pa je stoga i u tom pogledu lišena forme ili tela pa se smatra besformnom i bestelesnom, mada kao u slučaju Mađzuba ili čoveka koji spava, dok je u dubokom spavanju bez snova, ona doista ima tela ali ih ne doživljava niti ih je svestan niti ih misli itd.
[4] ova kao i slične fraze koje se odnose na gruba suptilna i mentalna tela, svetove itd. se mogu čitati kao da se odnosi na jedno grubo, suptilno i mentalno telo/svet/univerzum ili na mnoštvo istih.
[5] and it is these shadows that create infinite ilusions – a to (jedno) što kreira ove iluzije su ove senke