Prakriti (Maja) i Puruša (Bog)
Prakriti je kombinacija naj finije konačne imaginacije
i lažne svesti (lažno „ja„, lažni ego).
Puruša je BESKONAČNA INTELIGENCIJA (Bog)
Prakriti je to što daje život (um) Purušu.
Drugim rečima, Prakriti daje Purušu „Ja“stvo Đivatme.
Kroz Prakriti, Puruša doseže um za „Svoju“ Inteligenciju,
i s umom Puruša ostvaruje „Svoje“ stanje BESKONAČNE INTELIGENCIJE.
Puruša u raznovrsnim stadijumima Prakriti
doživljava evoluciju i manifestaciju
naj finije konačne imaginacije.
Odnosno, za Purušu apsolutno ništa postaje sve;
Puruša misli lažno.
Pri doživljavanju Prakriti (evolucija i involucija),
ništavnost Ničega
postaje sve za Purušu,
a kao konsekvenca Puruša (u stanju uma)
misli lažljivo i ovo lažno mišljenje postaje beskonačno.
Lažno mišljenje pro-izvodi imaginaciju;
kad lažno mišljenje postane beskonačno u stanju čoveka
„ono“ pro-izvodi beskonačnu imaginaciju koja biva doživljena čovekom.
Ova imaginacija je neophodna
da bi uvećala svest uma
tako da Puruša, BESKONAČNA INTELIGENCIJA,
može doživeti „Svoj“ BESKONAČNI UM.
Imaju raznovrsna stanja beskonačne imaginacije
kroz koje Puruša, BESKONAČNA INTELIGENCIJA, mora sasvim proći
pre dosezanja ultimativnog stanja
bivanja (Jkao) Beskonačno Inteligentni Puratan-Puruša.
Prvo stanje Puruša kao BESKONAČNE INTELIGENCIJE
je u formi NeSvesne Inteligencije,
odnosno, „Njegovo“ originalno stanje u Onostranosti-Onkraja.
Drugo stanje BESKONAČNE INTELIGENCIJE
je u formi BESKONAČNOG UMA,
odnosno, kao Beskonačni Lažni Um, Kreator.
Beskonačni Mislilac Koji kreira univerzum,
Bog Koji je Beskonačna NeSvesnost je Išvar,
a imaginacija Beskonačnog Mislioca
je ne-svesno (po)kretanje kreacije.
Treće stanje BESKONAČNE INTELIGENCIJE je
ne-svesni beskonačni um u formi kamena, metala,
i bilja, naj ograničeniji lažni um;
imaginacija je naj konačnija.
BESKONAČNA INTELIGENCIJA u četvrtom stanju
je ne-svesni beskonačni um u formi crva, insekta,
reptila, ribe, ptice pa do životinje – ograničeni lažni um;
imaginacija je konačna.
Peto je BESKONAČNA INTELIGENCIJA
u formi beskonačnog ne-svesnog uma,
dakle, „Njeno“ stanje lažnog svesnog ograničenog uma
u formi ljudskog bića.
U čoveku je imaginacija beskonačna, ali ljudska gruba svest
promišlja[2] jedino sferu beskonačne materije (tvari).
Ukoliko je ljudska svest suptilna (jogin, Mahajogin, Kuber),
„ona“ promišlja samo sferu beskonačne energije (moći).
Ako je ljudska svest mentalna (Vali, Pir, Šiv, Kailaš),
promišlja jedino sferu beskonačnih misli ili osećanja.
Šesto stanje BESKONAČNE INTELIGENCIJE je Beskonačni Realni Um,
odnosno, „Njeno“ stanje Realnog Svesnog NeOgraničenog Uma,
O-Bogotvoreno ljudsko biće koje je svesno božanskosti,
Beskonačno Sopstvo u stanju Vidnyan,
Beskonačno Znanje koje je onostran imaginacije.
U sedmom stanju BESKONAČNA INTELIGENCIJA je
u formi Beskonačnog Realnog Uma i beskonačne imaginacije
(BogoSvest i kreacija-svest),
odnosno, stanja kao Savršenog Majstora[3]
koji je svestan božanskosti (svoje Oboženosti)
i svestan imaginacije (svoje ljudskosti).
Realni Um (Puruša) je beskonačan i „On“ je u svoj kreaciji[4]
ali pošto je BESKONAČNA INTELIGENCIJA ne-svesna
u svakoj formi kreacije (evolucije i involucije)
Puruša, Realni Um, misli kroz ograničeni um.
Ograničeni um identifikuje[5] „jastvo“ kao Đivatmu
i izvlači „svoju“ egzistenciju od Lažnog Uma (Prakriti).
I Realni Um (Puruša) i Lažni Um (Prakriti) su beskonačni,
ali Realni Um je supstanca (Puruš je Inteligencija)
a Lažni Um je senka (Prakriti je Ignorancija)
i oni egzistiraju u svakom ljudskom biću,
ali je jedino Savršeni Učitelj svestan oba.
U čoveku, um imaginira beskonačni broj imaginacija
mišljenjem beskonačnog broja misli.
Zato je termin beskonačni lažni um korišćen
da bi opisao ovu prirodu i kvalitet uma u ljudskoj formi:
u čoveku je um beskonačan ali lažan.
Beskonačni lažni um doživljava beskonačna ograničenja;
ograničenje s kojim se suočava je beskonačno.
U Sadguruu Beskonačni Realni Um ne doživljava nikakva ograničenja;
Beskonačje s kojim se suočava je „Njegova“ vlastita beskonačnost.
Čovek doživljava beskonačnu imaginaciju
kroz višestruke i deleće impresije[6]
grube, suptilne i mentalne sfere.
Sadguru doživljava beskonačnu imaginaciju
kao jedan nedeljivi BESKONAČNI UM
bez impresija, bez ograničenja.
Prakriti kao beskonačna lažna imaginacija
jeste jedna i nedeljiva u originalnoj formi u Onkraju
ali Prakriti stvara mnoštvost umesto jednosti.
Sadguru doživljava ovu mnoštvost i odeljenost
kao nulu nula;
on doživljava beskonačan broj imaginacija
kao ništa ništavnosti.[7]
Sadguru zna da s-onu-stranu nesabrojivih imaginacija
kroz nebrojive ograničene umove jeste beskonačni lažni um,
koji originalno bejaše jadno s Beskonačnim Realnim Umom
u NeSvesnoj Onostranosti.
Sadguru je u Svesnoj Onostranosti gde BESKONAČNI UM jeste Jednost;
on doživljava Beskonačni Realni Um
s-onu-stranu beskonačnog lažnog uma.
Ovo je iskustvo Puratan-Puruša.
[1] Prakriti = Maja = Imaginacija = Iluzija = Priroda; Puruša = Bog = Čovek(Mužansko) = Duh = Duša = Sopstvo = Intelekt = Inteligencija
[2] imagine – imaginira = promišlja = zamišlja, proces kreativnog stvaralačkog zamišljanja
[3] iz reči Učitelj uvek stoji engleska reč „Master“ koja se prevodi kao Majstor ili Učitelj u ovom tekstu
[4] it is in all of creation – on je svemu što je od kreacije
[5] identify – identifikuje, izjednačuje, ustanovljuje, ustanovljuje identitet, prepoznaje, određuje
[6] impresije koje dele,dovode do podele
[7] as the nothing of the nothingness – ništa ništatnosti/ispraznosti